hjärtatsblogg

Alla inlägg under december 2011

Av hjärtats blogg - 31 december 2011 18:30

 

Av hjärtats blogg - 29 december 2011 16:25

Nu är det bara tre dagar kvar på detta år och tiden gär så fort mot årets slut. 


Julhelgen försvann snabbt hos min äldsta dotter och hennes sambo och jag vet inte om det var bara vi som kände så att det var svårt med julstämningen. Det var rena vår vädret där vi var med mycket blåst som blev på juldagen. På juldagen kom resten av min familj med barnbarn och sambo. Då var familjen samlad igen.


                                    











När vi sedan kom hem blev vi nästan överfallna av tre hel lurviga små sjur som inte har lämnat mig med blicken när vi kommit hem.                          

Mina älsklingar     


I går firade min yngsta dotter sin 18 årsdag och hon skulle ut och fira, spännande. När jag blev arton då hade jag redan gjort mig känd i affären med att köpa folk öl och krogen. Så den lägtan och den nyfikenheten hon hade i går den hade jag inte när jag fyllde 18.          Grattis min älskade dotter.                                                        

 

                                                                                                   

När du föddes var allt dramatiskt och alla blev mycket oroliga ett tag men det löste sig och vad kom en Emma som har en vilja som är supperstark och envis som en rejäl oxe... Puss  

Av hjärtats blogg - 11 december 2011 18:48

Jag har min längta

att få höra de

varma käraste

orden

 

De kan vara frånvem som helst

föräldrar barnen och den man står nära

 

Vad jag skulle bli lyckklig att få

höra dessa ord från mina barn

eller

att jag säger dessa till dem

 

vi säger dessa tre ord alldeles för sällan

eller till och med aldrig

 

Jag älskar er

 

 

Av hjärtats blogg - 11 december 2011 17:42


  


Tredje advent och allt känns så himla tungt justn nu. Det ska ju kännas glädjefyllt med advent och Lucia och snart jul. Under några veckors tid är jag inne i " vad är meningen med livet "tankar och känslor. En liten gnutta på dagen kan kännas bra och bekymmers fri och att allt ordnar sig men sedan resten av tiden är fullt med bekymmer och oro och har ingen lust med något. Då känner jag att jag kan dö för det inte finns någon mening med mitt liv alls eller glädje fast det är glädje.

Avstängd i en mycket stor ostkupa med en massa värk för att jag inte orkar med mig och mina känslor.

Jag hade en mur tidigare runt mig och det har jag nu med men inte samma mur.....

 

Men Trevlig advent gott folk

Presentation


Jag som har bloggen heter Eva och är 46 år.
Bloggen handlar om livet som mamma, kvinna och en som är i tillfrisknandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards