hjärtatsblogg

Alla inlägg under april 2012

Av hjärtats blogg - 13 april 2012 07:59

Fem veckors praktik på äldreboendet är avklarat...

Stolt över mig själv som jag inte jobbat på fem hela år.


Jag har lärt mig en hel del både på personal och boende samt att jag sett vad det kan brista som det gör många gånger.


Nu har jag ett beslut att ta och sen sista uppgiften i detta ämnen.

Men nu handlar det mest att varva ned för det känns i kroppen med värk... Ha det gott

Av hjärtats blogg - 2 april 2012 10:59

Melvin föddes den 26 mars ca kl 800


 


Så nu har jag blivit faster för första gången.


Jag är så glad



Av hjärtats blogg - 2 april 2012 10:44

Ung som gammal och man är sjuk eller har ett funktionshinder eller ett handikapp så förstår man varann på ett helt annat sätt om man inte blivit drabbad själv.


Hade inte allt det som hänt mig i min sjukdom med utbrändhet, smärta och värk och stora utmatningsdepressioner, som jag att jag fått förändra hela mitt liv och har haft svårt att acceptera något som jag inte vet ett skit om igentligen.


Nu har jag haft praktik på ett äldreboende och många där går igenom exakt samma sak som mig. Skillnaden är att de ska bo där under sin sista tid, där är deras hemma.


Personalen som arbetar där, kan det vara svårt med en del för de förstår inte mig och min sjukdom. Det märks för de förstår heller inte de gammla som bor där heller. 


Ödmjukhet och förståelse vad är det??? det finns inte hos en del. Hur kan man göra ett bra jobb då, jobbet kanman göra men relationerna mellan vårdtagarna blir inte bra och inte deras sista tid i livet. Fruktansvärt.


Jag ska inte arbeta med detta men jag ska arbeta med människor men vill ha ur mig det här för det skrämmer mig hur det ser ut, det har pratats mycket om vården och jag har verkligen fått se insidan av vården....

     

Presentation


Jag som har bloggen heter Eva och är 46 år.
Bloggen handlar om livet som mamma, kvinna och en som är i tillfrisknandet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards